Udruženje promotera i tiketing agencija uputilo apel državi!

Udruženje promotera i tiketing agencija (UPTAS) zatražilo je od Vlade Republike Srbije hitnu pomoć u rešavanju veoma teške finansijske situacije u kojoj se, zbog potpunog prestanka rada, nalazi više od 20.000 ljudi zaposlenih u ovom sektoru.

Situacija u sektoru promotera i tiketing agencija u našoj zemlji je veoma alarmantna. Od početka krize izazvane virusom Covid-19, ova industrijaje bio momentalno pogođenabudući da su sva masovna okupljanja obustavljena, a sve manifestacije su odložene ili otkazane. Od marta meseca u Srbiji je otkazano više od 1000 događaja uključujući festivale, koncerte, predstave i druge razne manifestacije, a jasno je i da će i po završetku pandemije biti potrebno još vremena da se stvari vrate u normalu. UPTAS udruženje čine članice čije događaje godišnje poseti nekoliko miliona posetilaca. Prema podacima firme Ticket Vision, u januaru i februaru ove godine prodato je preko 200.000 ulaznica, u martu 20.000, a od aprila do jula meseca samo nekoliko desetina.

Jednokratne mere su značajne kao podrška, ali prvenstveno u onim granama industrije u kojima poslovanje nije kompletno prekinuto. Udruženje UPTAS smatra da jedino sistemsko rešenje, uz dugoročnu podršku i olakšice može da pomogne da zaposleni u ovom sektoru zadrže svoja radna mesta, a da se sve firme i kompanije ne zatvore. Udruženje šalje apel državi da prioritetno uzme u obzir zahteve udruženja i da pomogne kako kroz direktna davanja, tako i kroz smanjivanje nameta i poreza, kao i dodatne olakšice rente. Takođe, udruženje apeluje da je potrebno utvrđivanje jasnih pravila pod kojima je moguće organizovati manifestacije (pravo na rad) kao i prioritetno obrađivanje zahteva za kredite Fonda za razvoj – za sektor turizma.

Ukoliko Vlada Republike Srbije i nadležni organi ne odreaguju i ne odgovore na upućene apele udruženja UPTAS, ovoj industriji preti potpuno gašenje, zato što je vrlo neizvesno kada će masovni događaji u punom kapacitetu moći da se održavaju, a prateći situaciju u ostalim evropskim zemljama, to možda neće biti moguće do kraja 2020. godine. Potrebno je da se taj višemesečni predstojeći period prebordi, zato što su firme i kompanije obuhvaćene ovom krizom ostale bez ikavih primanja. U slučaju da se firme i organizacije koje posluju u ovoj industriji potpuno ne ugase, predviđanja su da bi finansijski oporavak i povratak na prethodno stanje, mogao da traje čak i do proleća 2022. godine.

 

Artwork: Braća Burazeri / Foto: OSC visual i Nemanja Đorđević.