Little dead Berhta – Age of Silence (2018)

Ruski simfonično-melodični death metal sastav Little dead Bertha publikovao je svoje šesto dugosvirajuće izdanje, koje nosi naziv Age of Silence, sredinom maja meseca tekuće godine. Svojevrsnu promociju istog, domaća publika imaće priliku da iskusi u nedelju, 15. jula, na Explosive Stage-u Exit festivala. Dovoljno je povoda da ovom sastavu i njihovom novom audio manifestu pružimo medijsku podršku, te da rad istog, otelotvoren kroz šesti LP, približimo našim čitaocima.

Za početak, sledi niz servisnih informacija apropo izdanja. Isto broji 9 numera i instrumentalni uvod, iliti intro, kako bi anglosaksonci kazali. Elem, nazivi numera su: IntroHeaven for SinnersDay of Your Life, Age of SilenceRestlessDeath, Life, FallStormCome in My Dreams a, u izdanje su uvrštene i dve obrade – No Time to Cry, legendrnih The Sisters of Mercy i Devil’s Diner, grupe Lake of Tears. Album je snimljen u studiju Tarantul rec. u Moskvi. Miks i master istog realizovani su u studiju Anthropocide Studios. Trajanje izdanja je 47 minuta.

Izdanje nudi zanimljiva, manirizovana sympho-melodeath aranžmanska rešenja koja, pretpostavljam, poseduju pretenzije u izvesnoj meri da dođu do pozitivnih reakcija konzumenata. Čuju se uticaji grupa poput Cradle of Filth, Therion, Norther, Children of Bodom i drugih, spomenutima sličnih. Sinteza koja je, u suštini, sijaset puta čuta, ali, na ovom albumu korektna. Mislim da su bubnjarske role osmišljavane po izrazito tradicionalnim obrascima koji karakterišu ovakav muzički izražaj i stil. Verujem da iste svoju vrhovnu manifestaciju doživljavaju prilikom live izvođenja, ali mi se, u suštini, ne dopada neumorno duplanje kick pedale, koje čest zvuči nedovoljno kreativno. Takođe, verujem da bi probijanje određenjenih tipiziranih normi značajno dinamizovalo čitavu stvar. Aranžmani pesama su takođe manirizovani saodnosno diskursu stila, premda su zabeležena sympho rešenja koja većinski isporučuju klavijature i ženski operski vokal, kao značajni činioci, koji jednako značajno podižu čitavu stvar. Stvar koju bih istakao kao dobru su vokalna rešenja. Izvršena je odlična selekcija vokalnih tehnika koje pevač koristi, a isti iste koristi na prilično dobar način.

Produkcija je veoma dobra. Čista je, precizna i dovoljno oštra, saodnosno estetsko-stilskom profilu izvođača/autora. U suštini, i ona je standardizovana, što je, za razliku od aranžiranja i komponovanja, pohvalna okolnost.

Ovaj audio entitet definitivno ne donosi nikakva epohalna otkrića, niti pak uvodi neke atipične promene i rešenja. Ipak, i povrh, za moje preferencije, preterano regularnih i tradicionalnih rešenja, kvalitetno je i muzikalno, te verujem da će potencijalni konzumenti istog i fanovi spomenute sympho-melodeath fuzije dakako moći da uživaju prilikom slušanja, te da će ove pesme biti značajno ispraćene na Petrovaradinskoj tvrđavi u nedelju.

a2707023605_10

Prethodni tekstTerrier, Raskid 13 i Bednici pošteno dobri na PRIS Stage-u!
Naredni tekstThy Art Is Murder, Nemesis, YOX @ Elektropionir, 9.7.2018.