Kolja – 4 Prsta (2018)

Tačno 16. avgusta ovog leta gospodnjeg, Nikola Pejaković, poznatiji kao Kolja, obogatio nas je za 19 novih pesama potpune intime koje gađaju direktno u dušu.

Pored toga što je Kolja odveć poznat kao reditelj, scenarista i glumac, na muzičku scenu je stupio na samom početku dvehiljaditih godina albumom Mama, nemoj plakati, potom izbacuje album Kolja i naposletku album Grobovlasnici, pre pet godina. Album 4 prsta u biti se nadograđuje na poslednji Koljin album na kojem je takođe radio njegov producent, gitarista, ali i dobar prijatelj Voja Aralica. Koljinim rečima, Aralica je udahnuo život svakoj pesmi koja se našla na albumu.
Ovaj album je pun muzike, duboko je zarezao u muzičku prošlost, svest i stanje mog producenta, gitariste i prijatelja Voje Aralice i mene, tako da ga ja, zaista, posmatram kao moj ključni i najbolji album… Želim da ova ploča dođe do ljudi i da se sluša. Ranije, nisam baš puno mario za to, ističe Kolja.

Svaku noć je isti mrak je jedna od prvih pesama, a ujedno i spot, koja je ugledala svetlost javnosti kada je Long Play objavio na svom kanalu. Mislim da sam je u ova dva meseca preslušala toliko da bih mogla da vam istu otpevam u po dana i po noći. Kao jedan verodostojni opis mog iščekivanja albuma, volela bih da citiram jedan komentar napisan ispod ove pesme: eto stiže ljeto, albuma još nema, de požuri Kolja izdaje me volja, komentar izvesnog gospodina Džoni Aj Hardli Nu Ja – hvala ti na istom. Album 4 Prsta žanrovski leti od bluza, uz pesmu Slika pokojnog druga ili, recimo, Došla si kasno, preko soul-popa koji je prisutan u Nema me bez nje, pa sve do komponovanja muzike za pesme velikog Jovana Jovanovića Zmaja kao što su Ala je lep ovaj svet, Oj duledu, Kad sam na svet ovaj pao i Sad je već velika. Uz sve to, dočeka nas pun iznenađenja pevanjem na engleskom pesme Land of Hope. Stihove i muziku za istu pesmu je napisao sam Kolja, uz pomoć violine Sanje Đuričić, kontrabasa Milana Pavkovića i gitare Voje Aralice, sve zajedno uz njihove prateće vokale.

Jedna od najdržih pesama sa albuma mi je zasigurno Ožalošćena. Koljina instrumentalna kompozicija izvedena uz pomoć dve violine, klavira, viole i violončela. Najduševnija stvarčina sa ovog albuma. Numera koju možete slušati iznova i iznova uz obećanje da vam neće nikad dosaditi. Album 4 prsta će prvi put biti izvođen na predstojećem koncertu u Kombak dvorani 10. novembra.