Bryan Adams u Štark areni: Rokenrol iz srca večitog mladića!

Nije toliko retko da u Srbiju dolaze svetske zvezde koje imaju kapacitet punjenja arena i stadiona. Najava jednog takvog događaja me je doduše prilično pozitivno iznenadila. Kada sam u junu video da će našu zemlju posetiti Bryan Adams, što je meni bilo totalno neočekivano, znao sam da je to koncert koji se ne propušta. Adams je u nedelju, 10. novembra, posetio Beograd i Štark arenu u okviru svoje Shine A Light svetske turneje. Ovo je promo turneja za njegov novi, četrnaesti album, Shine A Light, koji je objavljen u martu ove godine za Polydor Records.

Početak događaja najavljen je za 20 časova. Nakon desetak minuta kašnjenja, ugasila su se svetla Arene i sa velikog video bima postavljenog iza cele bine pušten je video zapis i sa razglasa se začuo Bryanov glas. Ovim videom su on, koji je godinama unazad poznat i po svom humanitarnom radu i aktivizmu, i njegovi partneri, DHL, hteli da se zahvale publici na dolasku i objave da će za svaku kupljenu kartu na ovom koncertu i ostatku turneje oni zasaditi po jedno drvo. Publika je to pozdravila velikim aplauzom, a zatim je slika na video bimu promenjena u belu pozadinu i crvenog Bryana Adamsa kojeg već mesecima unazad gledamo na posterima širom grada. Nakon par minuta čekanja, Adams sa video bima skače na publiku i u tom na binu izlazi pravi Bryan Adams sa svojim pratećim bendom.
Članovi benda zauzeli su svoje pozicije i koncert je počeo. Prva pesma večeri bila je Last Night On Earth. Dok je bend svirao, iza njih je išao tekst pesme na izuzetno svetloj, beloj pozadini, te smo Adamsa i ekipu gledali kao crne siluete koje peglaju svoje instrumente na bini. Ne gubeći ni momenta nakon završetka ove pesme, Adams je krenuo da svira svoj dobro poznati rif za pesmu Somebody koji je publika odmah prepoznala i pozdravila gromoglasnim aplauzom. Nakon prvog tona rifa, atmosfera na bini se totalno promenila, publika je napokon mogla da vidi Adamsa i bend, a iza njih je pušten spot urađen za potrebe koncerta. Hvala! rekao je Adams publici na srpskom jeziku. Somebody je prvi Adamsov hit jučerašnje večeri, a odmah nakon njega usledela je čuvena Can’t Stop This Thing We Started. Nakon nje su se začuo dobro poznati rif za jedan od Adamsovih najvećih hitova, pesmu Run To You. Šta reći? Arena je u tom trenutku zapaljena, a Adams i ekipa su zvučali perfektno, scenski nastup im nije ni malo zaostajao u tome. Iako su prošle mnoge godine, ovaj zlatni momak osamdesetih je prilično mladolik, a glas mu uopšte nije ostario i i dalje može da otpeva svoje pesme u celosti kao u originalu. Ovakav udarac pesmama na samom početku publika verovatno nije očekivala, ali je zato sledeća već bila naslovna numera sa novog albuma – Shine A Light. Prilikom izvođenja ove pesme, mnogi iz publike izvadili su svoje telefone i sa upaljenim blicevima osvetlili Štark arenu koja je pritom izgledala kao da ju je ispunio ogroman roj svitaca. Takođe, pri ovoj pesmi sam primetio da dobar deo publike zna i pesme sa novog Adamsovog albuma, što nije česta pojava kod stranih izvođača koji sviraju u Srbiji i stvarno je za svaku pohvalu. Zatim je usledeo još jedan čuveni Adamsov hit, koji je svojevremeno harao top listama, balada naziva Heaven. Bez oklevanja, publika je krenula horski da peva, a Adams im se priključio tek u trećoj strofi. Spotlight pesme je pri kraju skrenuo sa sebe na svog solo gitaristu, Keith Walkera, koji je istupio napred i odsvirao prelepu solažu i tako prvi put ove večeri pokazao svoje gitarsko umeće. Posle ove balade, usledela je prava rokačina sa pesmom Go Down Rockin’ koja dolazi sa novog albuma. Nakon nje je Adams krenuo sa najavom za sledeću pesmu, It’s Only Love, duetom koji je 1984. snimio sa Tinom Turner. Prilikom najave pesme se sa ostatkom benda okrenuo ka bekstejdžu i uperio rukom u njega što je šokiralo i zaprepastilo publiku koja uopšte nije očekivala da će Tina Turner biti gost ovog koncerta. I bili smo u pravu – nije bila. She’s not here rekao je Adams sa osmehom znajući da se upravo poigrao sa nekoliko hiljada svojih fanova kojima je zbog toga stao dah i kojima je srce kucalo ubrzano, ali su ipak razumeli ovu šalu. Vokalne dužnosti cele pesme obavio je Adams uz pomoć svog gitariste Keith Walkera. Usledela je numera Cloud Number Nine, a zatim i You Belong To Me. Efekti za vreme koncerta, kako na video bimu, tako i sa svetlima, bili su odlični i samo su doprineli atmosferi. Nju je Adams najavio kao pesmu za ples i pozvao publiku da pleše, a pred publiku su izašla i dva kamermana koji su zatim snimali plesače. Plesači sa najboljim pokretima prikazani su na video bimu, a ovim plesanjem i boogie pesmom je Adams podigao celu publiku na noge. Sledeća je bila Have You Ever Really Loved A Woman, kao i akustične Here I Am i When You’re Gone. Svi smo glasno pevali uz (Everything I Do) I Do It For You, a zatim nastavili put kroz Adamsovu diskografiju devedesetih uz pesme Back To You i The Only Thing That Looks Good On Me Is You. Ulogu basiste je preuzeo Solomon Walker koji nema neke specijalne bas linije, ali je skroz na svom mestu i daje lep groove na pesmama gde je to potrebno. To sasvim odgovara ovakvoj muzici gde se pesme zasnivaju na nekoliko akorda. Klavijature tu takođe ne zasenjuju originalnu suštinu ove muzike, ali daju lepe detalje i podršku ostatku benda. Na trenutak smo se vratili na osamdesete, to jest 1983. godinu i Adamsov prvi hit, pesmu Cuts Like A Knife. Ubrzo zatim čuli smo 18 ‘Til I Die, pesmu kojom smo još pre više od dvadeset godina trebalo da zaključimo da će Bryan Adams zaista zauvek imati osamnaest godina i ostati mlad. Nakon nje je usledela Please Forgive Me, a onda i pesma koju su svi čekali, Summer of ’69. Usledelo je skakanje u ritmu i pevanje na sav glas. Energija benda bila je odlična, a publika im je sve vratila nazad. Nakon Summer of ’69, bend se poklonio publici, bacio joj nekoliko trzalica i palica i povukao u bekstejdž. Na binu su izašli roudiji koji su krenuli da rasklanjaju stvari, iako zapravo ništa nisu radili, a nakon poziva na bis od strane publike, Adams i ekipa su se vratili na binu i zasvirali pesmu I Could Get Used To This. Posle nje su se začuli neki teži rifovi i počela je pesma I Fought The Law, originalno od benda The Crickets, ali zatim obrađena i od bendova The Clash i Dead Kennedys. Delovalo je kao da je ova obrada probudila pankere u mnogima u publici. Ostatak benda tada se povukao u bekstejdž, a na bini je ostao samo Bryan Adams. Uzeo je akustičnu gitaru i namestio na sebe usnu harmoniku i zatim najavio sledeću pesmu. To je bila čuvena irska tradicionalna pesma Whiskey In The Jar koju su prethodno popularizovali bendovi Thin Lizzy i Metallica. Nakon nje je usledela Straight From The Heart, a poslednja pesma večeri bila je numera All For Love koju je Adams snimio sa Rod Stewartom i Stingom. Nakon nje se Adams još jednom duboko zahvalio srpskoj publici i povukao u bekstejdž.

Šta kritikovati kada nisam primetio ništa loše što se tiče samog nastupa? Jedina mana koju mogu da navedem je cena karata. Jeste to Bryan Adams, ali u odnosu na generalnu popularnost te muzike u Srbiji, karte su možda nekima bile preskupe što je rezultovalo time da zadnji deo partera ne bude skroz pun. Pesme su odlično raspoređene na setlisti, Bryan Adams i bend su bili super, a i ozvučenje je bilo odlično. Svi instrumenti su se čuli kako treba, zvuk nije bio ni malo preglasan, taman toliko da se čuje odlično u celoj Areni, a da i dalje prija ušima. Izuzetno snažni utisci, čudan osećaj zadovoljstva, bol u grlu od silnog pevanja i trzalica viška u džepu – to su suveniri koje sam doneo sa sobom kuci nakon sinoćnjeg koncerta rock muzičara i legende osamdesetih, Bryana Adamsa.

Prethodni tekstSink u Domu omladine krajem novembra
Naredni tekstAnnihilator, Archer Nation @ Novosadski sajam, 11.11.2019.
Zdravo, ja sam Lazar, imam 18 godina i dolazim iz Kačareva, mesta nadomak Pančeva. Učenik sam Elektrotehničke škole Nikola Tesla u Pančevu. Imam mnogo interesovanja, ali većina ih je zasenjena mojom ljubavlju prema muzici. Kao mali svakodnevno sam bio izložen zvucima najvećih rokenrol majstora, što je definitivno uticalo na mene da se i ja posvetim ovoj muzici i fenomenu koji ona izaziva. Čest sam posetilac svirki domaćih i stranih bendova i verovatno ste imali prilike da me vidite kako se ovako nizak guram u prvim redovima ili konsantno trčim sa jedne bine na drugu na nekom većem festivalu. U slobodno vreme volim da sviram bas gitaru, izlazim sa društvom i gledam filmove. Vremenom mi se pojavila želja da pomognem domaćoj sceni i ljudima predstavim moje mišljenje i stavove o muzici, a PRIS portal, čiji rad pratim od samog početka, pružio mi je savršenu priliku za to. Smatram da je ovo odličan kolektiv i dobra ekipa ljudi, kao i da sam rad portala pruža mnoge odlične prilike novinarima i izvođačima čije će se priče naći na našim stranicama. Nadam se da ću doprineti radu PRIS-a i širenju rokenrola u našem društvu. Dokle god ima ljudi koji žive tu muziku i zalažu se za nju, rokenrol neće umreti.