Spektakl ponedeljkom – Arch Enemy u DOB-u

Iako, po nepisanom pravilu, ponedeljak važi za krajnje neortodoksan koncertni dan, jučerašnji ponedeljak ubedljivo je trijumfovao nad spomenutom tezom. Vest da će 18. septembra švedska melodic death metal mašinerija Arch Enemy posetiti srpsku prestonicu, te u Domu omladine Beograda održati koncert, obradovala je na hiljade fanova. Moram da priznam da sam, usled izvesnog perioda, ponovno provedenog u koncertnoj apstinenciji, doživeo kreativne blokade. Uprkos tome, vođen neprikosnovenom činjenicom da se sinoć održao koncert spektakularnih razmera, u svakom mogućem smislu, nastojaću da budem objektivan, te da kreativno proletstvo, u koje zapadoh, anuliram.

Satnica beše ispoštovana u minut. Dakle, u 20:30 časova predgrupa, ukrainski ubojiti kvartet Jinjer, stupa na scenu. Grupi koja na fantastičan, zdrav i izuzetno perspektivan način taba svoj put, beležeći i pozicionirajući tako svoje ime visoko. Kako je sinoćni koncert predstavljao naš prvi susret, moram da kažem da iza istog ostaju samo superlativi. Izuzetno stabilna svirka, uigrana, čvrsta i ubojita. Bend je profesionalan, tehnički impresivan i funkcioniše sjajno u svojstvu gostujućeg sastava podrške. Rafalna paljba riffovanja, razarajuće bubnjarske role kao osnova, te odličan bassista i ton koji je jednako odlično isplivao i svrsishodno predstavljao vezivno tkivo koje neprestano, neumorno ključa. Kada na takav instrumentalni opus pridodamo ubojite growl vokale, dolazeće iz ljupke i harizmatične vokalistkinje Tatiane, finalni produkt nije moguće okarakterisati negativno. Iako predgrupa, sastav Jinjer je pred sobom imao itekako zadovoljavajuću cifru prisutnih, koja se, u odnosu na nastup headlinera, minorno razlikovala. Jinjer je odsvirao odličan koncert u svakom kontekstu, te predstavio svoj rad u izuzetno pozitivnom svetlu. Ukrajinci napraviše sjajan šou te, nakon četrdesetpetominutnog performansa, uz odličnu podršku fanova, istupaju sa scene, praveći mesta za melodeath metal mesije.

DSC_3723ss (Copy)

Potom je usledila polučasovna pauza, u kojoj, kako to obično biva, publika napusti koncertni prostor kako bi se osvežila i pripremila za nastup sastava koji sleduje. Krajnje torturna novina uvedena u DOB je stroga zabrana konzumiranja cigareta u koncertnom prostoru, tokom koncertnih performansa. Mene je, kao i, verujem mnoge prisutne, ova informacija krajnje potresla, a nesnosnost iste manifestovala se neumornim nikotinskim zahtevima koji dolaziše pravo iz acetilholinskog receptora. Šalu na stranu, uz odličnu muzičku plejlistu, kao podlogu koja se vrtela tokom pauze, vreme je prošlo krajnje neprimetno. Najednom je muzika stala, a svetla se prigušila i svima je bilo sasvim jasno šta sleduje.

Arch Enemy, melodic death metal giganti u Beogradu, u Srbiji, po prvi put. Naoružani novim opusom, albumom Will To Power, bili su spremni da potpuno pokore Amerikanu. Uz atmosferični intro, muzički gorostasti stupiše na scenu. Nastaje sveopšte ludilo, isprva praćeno ogromnim ovacijama. Koncert otpočeše numerom The World Is Yours, koja je prvim taktovima budila masovni headbang i ekstazično-agresivna stanja. Nižu se numere sa aktuelnog izdanja. Trans ne prestaje. Naprotiv. Biva sve intenzivniji i veći. Virtuozno, tehnički besprekorno. Osim tog konteksta, koji predstavlja jednu od opštih karakteristika ovog sastava, kao i samih muzičara pojedinačno, koji isti čine, bend je bio izuzetno raspoložen i harizmatičan tokom čitavog nastupa. Profesionalan, nadasve. Kada, tokom višemesečnih, intenzivnih turneja, izađeš na scenu sa osmehom i bezgrešno prašiš kompleksne Arch Enemy role, jasno je da takav sastav sa ogromnim pravom uživa reputaciju kakvu uživa. Neobjašnjivo, ekstazično stanje događa se kada slušamo dva gitarska virtuoza, dva genija. Amott i Loomis su nepogrešiva homogenija koja nudi savršeno. Frontwoman, Alissa, neprestano je komunicirala sa publikom, održavši tako čas na temu uspešnog frontmena i odličnog stimulatora reakcija publike. Nižu se numere sa aktuelnog izdanja. Fokus je, sasvim jasno, stavljen upravo ka promociji istih, kao i numerama sa pređašnjeg dugosvirajućeg izdanja, albuma War Eternal. Publika je horski pevala tekstove i melodije. Naravno, neizostavne vanvremenske numere, War Eternal i kultna Nemesis, bejahu odsvirane u najboljem tajmingu, na sredini nastupa, te, sasvim logično, izazvaše neopisive reakcije. Nakon jednoipočasovne izvedbe, sastav je priveo svoj nastup kraju, a potom se pozdravio sa publikom, bacavši trzalice i palice i, uz nadrealne ovacije, kao i obećanje da će nas sigurno ponovo posetiti,  napustio scenu.

Time je okončan još jedan spektakularan događaj, u abnormalno plodnoj koncertnoj godini u Srba. Iza ove večeri ostaju divne memorije i nada da će se Alissine reči obistiniti, te da ćemo ovaj legendarni sastav ponovo gledati u nekom trenutku. Uzgred, na tako bogatoj opusnoj lepezi izvođača koji su tokom ove godine prodefilovali kroz našu državu, zahvalnost dugujemo organizatorima, MH Concerts i Serbian Hellbangersima, neumornim underground borcima koji neprestano rade na opstanku underground kulture.

DSC_3799ss (Copy)

Prethodni tekstArch Enemy, Jinjer @ Dom omladine Beograda, 18.9.2017.
Naredni tekstPoznata satnica Naxatras koncerta u Novom Sadu!
Zdravo. Moje ime je Milan Mazinjanin. Dvadesetogodišnjak. Inđijac u Novom Sadu i Novosađanin u Inđiji. Student srpske književnosti na Filozofskom fakultetu u gorespomenutom gradu (čitaj: Inđija nije grad). Multimedijalni delotvornik. Novinar PRIS portala, (delimično) od njegovog postanka, što, u ovom trenutku, broji tri godine, ili više, u zavisnosti od toga u kom trenutku ti, čitaoče, budeš konzumirao ove redove. U tom slučaju, revidiraj i moju starost. Dakle, osim Jovana, jedini preživeli član od početka rada našeg portala. Rokenrol kulturom opčinjen od najranijeg perioda postanja. Muzikom se, u (skoro) svim pojavnim oblicima, bavim skoro deceniju. Ovde ću završiti, jer svoju privatnost volim da doživljavam doslovno, a i rekoh dovoljno. U umetnosti sam oduvek bio veoma zahtevan, a u muzici naročito. Ako nema istine, ne zanima me. Imajte to u vidu.