Gogol Bordello u Beogradu: Trijumf nad organima reda u 90. minutu

Već pri prilasku SKC-u video sam gomilu ljudi koja je stajala u redu koji se prostirao sve do Beograđanke. Članovi benda su cirkulisali ispred koncertnog prostora, te su prisutni iskoristili priliku da ovekoveče sećanje na ovaj nastup još pre početka istog. U Resavskoj su takođe bile primetne face iz nekoliko domaćih bendova koji gaje sličan zvuk, poput članova bendova Samostalni referenti, Irish Stew, Čovek bez sluha i Scordisci.

Po ulasku u prostor primetio sam da će nastup predgrupe biti definitivno veoma posećen, s obzirom na popunjenost koja je u tom momentu već bila velika. Predvođeni Idom Prester i Bojanom Simeon, sastav Maika donosi nesvakidašnji zvuk kombinacijom elektronske muzike, world music-a i panka, gde se meni ponajmanje svidelo odsustvo gitare zbog nedostatka energije koju je bend muzički odašiljao sa bine. Krajem aprila bend je objavio novo studijsko izdanje pod nazivom Balkannibalism koje su ovom prilikom promovisali. Reakcije publike na bend su bile veoma mlake, iako sam ranije spomenuo da je popunjenost bila odlična. Bend će u predstojećem periodu otvarati nastup sastava Gogol Bordello još nekoliko puta, u Skoplju, u Sofiji i u Temišvaru, zatim u Koperu, a u avgustu ih samostalno očekuje dvodnevno pojavljivanje na Boomtown festivalu u Velikoj Britaniji i na kraju svirka 10. avgusta u Londonu. Tokom uvodnih taktova poslednje pesme tridesetominutnog nastupa benda, organizatori su saopštili članovima da moraju da prekinu nastup, te su se zahvalili publici i isti okončali.

DSC_0530 (Copy)

Gogol Bordello su se pojavili na bini nakon dvadesetak minuta pauze i otvorili nastup numerom Break Into Your Higher Self, koja nije bila sjajno propraćena, ali su već naredne dve, Not a Crime i Wonderlust Kingbile sjajno ispraćene i najavile potpuni haos koji je usledio tokom cele večeri. Bend je nizao hitove poput AlcoholLast One Goes The Hope i Immigraniada na kojima je razmena energije između publike i benda dolazila do vrhunca, opštim skakanjem i pevanjem svake reči. Bend se obratio publici u cilju podsećanja na njihov premijerni nastup u Srbiji koji je održan na EXIT festivalu pre sedam godina i zahvalio se svojim uzorima, domaćim izvođačima KAL i Bobanu Markoviću. Povod za ovaj nastup bila je promocija novog albuma koji nosi naziv Seekers and Finders, a najbolje reakcije kod publike izazvalo je izvođenje pesme Love Gangsters. Bend je na bini vidno uživao i bilo je primetno zadovoljstvo zbog odziva i reakcija publike, te ni u jednom momentu nije opadala energija. Na sveopšte zadovoljstvo, bend je nastup zatvorio pesmom Start Wearing Purpletokom koje su viđene definitivno najbolje reakcije tokom celog nastupa, te je sve bilo propraćeno opštim haosom u publici. Nakon ove pesme, bendu je saopšteno da je ostalo vremena za još jednu pesmu, koja je neplanirano izvedena kao bis. U pitanju je bila Think Locally Fuck Globally, nakon koje organi reda nisu dozvolili da se bend vrati na binu i pored veoma glasnih ovacija publike željne još svirke. Nakon definitivnog odlaska benda u back stage, publika je nastavila sa ovacijama koje su trajale bezmalo 10 minuta, pozivajući bend na bis i prozivajući one koji isti ne dozvoljavaju. Iako to nije u potpunosti urodilo plodom i bend nije dobio dozvolu da odsvira još koju numeru, dogodila se nesvakidašnja situacija koja je izazvala opšte oduševljenje. Naime, pevač benda Eugene Hütz popeo se na krov iznad šanka sa akustičnom gitarom i malim pojačalom koje radi na baterije, te je pokazao poštovanje prisutnoj publici odsviravši pesmu Pala Tute i time zatvorio ovo sjajno veče.

DSC_0761 (Copy)

Premijerni beogradski nastup je prošao sjajno, te se iskreno nadam da do narednog neće proći 7 godina, kao od prethodnog nastupa u Srbiji. Bend definitivno ima ozbiljnu bazu fanova na našem tlu, te postoje svi preduslovi da se svakim njihovim pojavljivanjem gradi sve jača veza između publike i benda koji su se sinoć odlično proveli.

Ostavite komentar