EXIT festival 2019 – dan 3. – Odiseja se nastavlja!

Treće veče naše EXIT odiseje otpočelo je u 20 časova, nastupom pančevačkog dua Buč Kesidi na Main Stage-u. Reč je o relativno mladom i afirmisanom alternativnom elektro rok dvojcu, koji je do sada realizovao jedno LP izdanje, te predstavio dva hit singla sa nadolazećeg drugog albuma. Publike nije bilo mnogo, ali su se prisutni valjano zabavili, a, zahvaljujući catchy elementima pesama, koje je dvojac emitovao videh mnoge kako prepoznaju i horski pevaju tekstove istih. Publika je momke nagrađivala plesom i ovacijama. Momci su uigrani i znaju šta rade. Simpatični, šarmantni i ekscentrični. Prisutnoj publici Buč Kesidi se predstavio svirajući numere sa spomenutog debi izdanja, koje nosi naziv Posesivno-opsesivni hospul, te takođe spomenuta dva hit singla, kojima je grupa označila novu epohu svog stvaralaštva. U jednom trenutku dvojcu se pridružio dvojac pančevačkog sastava Ljubičice, te su zajedno sa njima izveli aktuelnu numeru Nema ljubavi u klubu, a nakon toga i jednu stvar Ljubičica. Ova saradnja činila mi se veoma uspešno, i smatram da je značajno dinamizovala njihov sinoćni set. Uzevši u obzir podatak da Ljubičice večeras nastupaju na istoj bini, ne bih se začudio ukoliko Buč Kesidi dvojac, u svojstvu gosta, stupi na scenu. Grupa je svoj četrdesetpetominutni nastup okončala izvedbom poslednje objavljene hit numere, koja nosi naziv Đuskanje ne pomaže. Momci su načinili i više no uspešnu uvertiru, te na zaista uspešan način predstavili svoj rad EXIT publici.

IMG_4987

Nakon ovog nastupa, otidoh na Fusion Stage, na nastup berlinskog dark synth dua Sixth June. Reč je o grupi koja je, iako stacionirana u Berlinu, poreklom iz Beograda. Grupu čine Laslo Antal i Lidija Andonov. Bend je aktivan od 2007. godine i iza sebe broji nekoliko izdanja. Odziv publike na njihov sinoćni nastup nije bio značajno velik, ali je na taj način postignuta izvesna prisnost između grupe i publike. Duo nudi veoma artističan koncept, bez kliširanih poziva na interakciju, bez suvišnih i neukusnih trenutaka. Naprotiv, sve se realizovalo u cilju postizanja određene atmosfere i estetike koju grupa uzima za shodnu, dakle, veoma svedeno i ukusno, srazmerno muzici koju emituju i stvaraju. Veoma lepa i unikatna videografija pratila je njihov nastup.

IMG_5251

Usledio je povratak na Main Stage, gde se isčekivao nastup popularnog britanskog kantautora Toma Walker-a. U 22 časa i 30 minuta stupio je na scenu i sa svojim bendom otpočeo nastup. Moram da priznam da se ranije nisam susretao sa delom ovog momka, ali sam, nakon sinoćnjeg nastupa to shvatio kao propust. Momak beše izuzetno pozitivan, a publika, koje je bilo u žnačajnom broju, horski je pevala njegove pesme. Iznad svega, bejah iznenađen kvalitetom izvedbe. Neverovatno uverljivo su prezentovali muziku, te nastup ovog izvođača stavljam na tron dosadašnjeg EXIT iskustva ove godine, u kontekstu tehničke izvedbe, prezentacije i produkcije. Predstavio se numerama Dominoes, You and I, koju je posvetio svojoj verenici. Svaka pesma imala je šarmantan a katkad i komičan uvod, te je, na primer, pred izvođenje numere Karma ispričao kako je njegov gitarista pokraden, te da je ostao bez dve gitare. Uz pozivanje na naslov pomenute pesme, poželeo je kradljivcu udar autobusa. Svoj veliki hit, numeru Leave a Light On, posvetio je prijatelju koji je, usled predoziranja narkoticima, preminuo. Izveo je i numere Walk Alone, koju je snimio sa bendom Rudimental, koji je, kako kaže, njegov omiljeni bend, te pesmu Angels. Koncert je izuzetno pozitivno i progresivno gradirao, te je publika u finalu istog potpuno vidno uživala, baš kao i Tom i muzičari. Tom i prisutni razmenili su zaita plemenitu i lepu energiju. Nakon pedesetpetominutne izvedbe, bend je, uz bučne ovacije i aplauze publike, okončao svoj nastup.

IMG_5351

Nakon ovog nastupa, posetio sam Explosive Stage, na kom je nastupio legendarni nemački pank bend Spermbirds. Kultna grupa, formirana 1982. godine bila je prava poslastica za ljubitelje pank zvuka, koji je tokom jučerašnjeg dana bio dominantan na najesktremnijoj bini EXIT festivala. Zatekoh prilično popunjen prostor oko bine. Bend je zvučao prilično dobro, predstavivši numere iz svog dugogodišnjeg opusa stvaralaštva. Publika je isti nagradila dobrom povratnom energijom, šutkama i svim onim elementima, karakterističnim za dobar pank koncert.

IMG_5480

Ponovo na Main, užurbano. Nastup američkog hard rok sastava Greta Van Fleet beše jedna od boldovanih mapiranih tačaka na festivalu. Grupi koju čine četiri veoma mlada momka koja proteklih godina stvaraju ogroman uspeh na svetskoj muzičkoj sceni. S nestrpljenjem sam čekao na ovaj nastup. Nakon deset minuta iza ponoći, momci su trkom stupili na scenu. Po stupanju na scenu, frontmen grupe Joshua bacio je nekoliko belih ruža u publiku. Naoružani vidno pozitivnom energijom, izmamili su jedan od najbučnijih vrisaka publike tokom ovog izdanja festivala. Hiljade grla pozdravljalo je ime Greta Van Fleet. Nižu se numere The Cold Wind, Safari Song, koja beše praćena virtuoznim trominutnim solom na bubnju, te Black Smoke Rising, Highay Tune, Flower Power i druge. Publika u apsolutnoj ekstazi reaguje na tonove i udarce koje Greta emituje. Momci sviraju perfektno, vidno uživajući u tome. Energija, osećaj, ikonografija, rasveta – kao u sedamdesetim godinama. Predanost muzičara, kvalitet, talenat i nedvosmislena pasija – impresivni. Slušamo svašta, muzika je dinamična i varijabilna, konstantno se kreće i redizajnira i sve je to potpuno legitimno, ali, arhetipski dobre vrednosti, baš poput muzike i imidža ove grupe, uvek će dolaziti na kulturni pijedestal. To je neoboriv fakat, a ovaj bend ga je sinoćnim nastupom na Petrovaradinskoj tvrđavi petrificirao i gromoglasno ponovio. Potpuno opravdano uvažavaju reputaciju naslednika Led Zeppelin-a. Ovakav bend, zvuk, imidž i ideja morali su da se pojave u novom milenijumu. Posebna pohvala odlazi na račun rasvete, koja je maestralno estetizovala spektakl koji su momci priredili. Usledio je instrumental koji je trajao dobranih desetak minuta. Ko se na isti makar jednom nije naježio, trebalo bi da se zapita.  Greta Van Fleet je svoj jednočasovni nastup okončala odsviravši svoj verovatno najveći hit iz dosadašnje karijere –  When the Curtains Falls, te je uz gromoglasne ovacije istupila sa bine. Ko je propustio ovaj šou, propustio je mnogo.

IMG_5624

Posetih, potom, deo nastupa izvođača sa Bassivity Showcase-a, koji je održan na Fusion Stage-u. Bassivity je beogradski hip hop label, koji egzistira 20 godina. U svojoj turbulentnoj istoriji, Bassivity je prolazio kroz mnoge nedaće, da bi svoju pravu ekspanziju počeo da doživljava tek početkom 2015/16. godine. Nakon stilske revizije, te regrutacije određenih izvođača, Bassivity se popeo na tron balkanske muzičke scene. Dakle, naporan višedecenijski rad napokon je rezultirao opštepoznatim uspehom. Showcase je format prezentacije izvođača koji su povezani zajedničkim obeležjem – žanrom, izdavačem ili sl. Shodno uspehu ove priče, spomenuti format je fakat najuspešnije rešenje i vid prezentacije izvođača. Stigoh na nastup zvezde u usponu, Sare Jo. To znači da sam, usled prioriteta, koji su se odigrali na Main Stage-u, propustio izvedbe Elona, Kukus klana i Senide. U pratnji DJ-a i plesačica, ona je predstavila nekoliko svojih numera, među kojima beše i aktuelni hit singl, koji nosi naziv Mili Mili, publikovan pre nekoliko dana. Publike beše klaustrofobično mnogo, te nastup Atheist Rap-a, koji je do sinoć važio za najposećeniji na ovoj bini moram da skinem sa trona najposećenijeg, jerbo ovaj ubedljivo beše takav.  Nakon Sare Jo, na bini se pojavljuju popularni reperi Surreal i Fox. Nižu se aktuelni singlovi poput Holywood, Budva, Kopaonik, Na minut do mora i drugi. Surreal ima izuzetno interesantan vokal i atipične aranžmane, koji doživljavaju zaista unikatne reakcije pubike. Sinoć je premijerno predstavio i novi singl, koji najavljuje istoimeni album – Seks, zdravlje, pravoslalje. Kako kaže, instrumental numere je semplovana crkvena muzika, a zvuči prilično dobro. Sledi ga Fox sa nekolicinom svojih najznačajnijih pesama, među kojima behu Fuccboi, Šurim bika, Insomnia i mnoge druge. Zajedno su izveli svoj veliki hit, singl Ja sam u gasu, koji se smatra za jednu od najvećih trap pesama na ovim prostora. Pubika u potpunom transu pozdravlja nastupe ovih, fakat, najaktuelnijih domaćih izvođača. Nakon nastupa, Bassivity ekipa se okupila na bini i napravila nekoliko fotografija sa publikom. Fakat demonstriraše moć talasa i momenta u vremenu kojim suvereno vladaju.

IMG_5895

Po završetku nastupa Bassivity izvođača, došlo je do rapidnog oslobađanja prostora ispred Fusion Stage-a. Iskoristili smo tu priliku da se osvežimo i odmorimo, te da se pripremimo za nastup poslednjeg izvođača koje će moje izvestiteljsko virtuelno pero pomenuti.

Dakle, oko 3 časa iza ponoći na Fusion Stage-u nastupili su Frenkie, Kontra i Indigo. Trojac iz Bosne i Hercegovine, koji nekoliko godina funkcioniše zajedno. Tokom nastupa, publika je pristizala te formirala masu u nezanemarljivom broju, a među istom bilo i mnogo iskrenih poklonika muzike i lirike koju stvaraju ovi momci. Ekipa je 2016. godine realizovala kolaborativno izdanje pod nazivom Putanja. Predstavili su, u mnogome, materijal sa tog izdanja, a i druge, aktuelne numere. Nastup je bio odličan, reperi i DJ zvuče kompaktno, vokali su veoma dobri, flow je dobar. Muzika koju momci emituju je neverovatno pogodna i dobroreagujuća na festivalima. Publika ih je, uprkos ranim jutarnjim časovima, umoru i sličnim prokletstvima, nagradila dobrom energijom, ovacijama i aplauzima. Momci načiniše i više no dobar posao, te uspešno odrokaše svoj set.

IMG_5982

Ostavite komentar